tirsdag 12. januar 2010

Klar for en tur til Oslo Byarkiv

I dag har jeg forsøkt å forberede en tur på arkivet igjen. Jeg fikk tilbud om å være med min svigerinne til Oslo, og da var det ikke nei i min munn. Tar med meg utskrifter av to-tre rapporter, som et utgangspunkt til det jeg har tenkt å lete etter. Noen ganger er man vel heldig og finner noe ved første søk, men vi får se hva morgendagen bringer.

Jeg håper å kunne fortsette der jeg måtte stoppe opp sist pga. tidspress :-) Tida går bare så altfor fort når man sitter der og blar i Folketellinger og Adressebøker. Mine forrige resultater skrev jeg litt om her. Men jeg får bestille opp noen FT fra mine "kjente" gater som en start, og ta det videre derfra.

Denne gangen har jeg også planlagt å lete litt etter slekta på min manns side. Min svigermor hadde to tanter som bodde i Oslo ved FT 1900, og den ene av de fant jeg igjen som gift i 1908. Kanskje det er mulig å finne ut noe mer om disse to søstrene. Etterslekt er jo det store håpet da. Man kan jo alltids håpe da. Tiden vil vise.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar