fredag 19. februar 2010

DIS-møte i Stokke

Dis-møtet i Stokke igår kveld (torsdag) ble meget godt besøkt, og det kan vel kanskje skyldes at vi hadde storbesøk av Kristian Hunskaar fra Riksarkivet. Han arbeider til daglig i seksjon for digitalisering og konservering ved Riksarkivet. Han kunne fortelle oss at det nå er kommet Skannede Skiftemateriale som ble lagt ut på nettet fra 1. desember 2009.
Det var veldig intresant å høre på hva han hadde og fortelle, og et lydhørt "publikum" på ca 45 personer, fulgte oppmerksomt med. Liv har skrevet det meste som er å si om dette her, så jeg lar henne fortelle.

Det var også endel "nye" fjes tilstede og det er jo alltid hyggelig. Spesielt når man tenker på det ufyselige været som vi hadde. Nesten full snøstorm. Desstuten er det jo OL i Vancouver må vite !! Men det så ikke ut til å hindre frammøte. Jeg talte faktisk hele 8 personer som hadde tatt turen helt fra Holmestrand. Kanskje jeg t.o.m. overså noen?
Pst... Vi rakk hjem til å se at det ble både gull og sølv til Norge i Skiskyting for herrer. Hehe.

Takker i midlertid Kristian H. for en flott informasjon. Et ønske kunne jo være at skiftene kunne vært skrevet med litt større bokstaver. Sukk...

1 kommentar:

  1. Sikkert interessent men hva har dette med Vestre Gravlund å gjöre? Når jeg klikker på lenken får jeg vite at siden ikke eksisterer.

    SvarSlett