torsdag 13. mai 2010

Travle dager

Det er blitt litt lite med blogging i det siste, men det skjer så mye rundt meg at tiden har blitt litt knapp til denne siden her.
For det første vil jeg nevne at april og mai er familiens to store bursdags måneder. Så det har blitt endel mye bløtkaker og andre godsaker i det siste. Ja jeg satt faktiskt og regnet over hvor mange bursdager det er i vår nærmeste familie i april og mai. Da har jeg kun regnet med dager for egne søsken/svoger/svigerinner, vårt barnebarn, våre tante/onkelbarn, og sist men ikke minst, far sjøl. Det ble tilsammen 13 bursdager. Ikke alltid like lett å holde styr på kanskje, men det har gått bra hittil da. Kanskje jeg skal benytte anledningen til å sende mine gratulasjoner til dere alle sammen, store som små.

Pga all denne kakespisingen, har jeg nå endelig starta opp med litt trening igjen. Det ser ut til at det trengs. Så denne siste uken har jeg vært i aktivitet på treningssenteret PULS ved Kleivbrottet. Jeg regner ikke med at det vil skje et under de første ukene, men håper på at jeg kan komme i litt bedre form på sikt iallfall. Det er verd et forsøk. Det er ny treningsøkt i morgen tidlig. Opp og hoppe mor... Syntes kanskje at det kan virke litt dyrt i utgangspunktet, men håper at det er en god investering.

Men vet du hva? En sprø kjerring har flyttet inn hos meg. Nei, ikke med min tillatelse, og ikke betaler hun for seg heller. Hun bare er der!

Hvor som helst.

Når jeg går til speilet for å sminke meg, stiller hun seg den sprøe
kjerringa, rett foran meg!

Der står hun med rynkete ansikt, blasse øyne og dobbelthake, hun har
bilringer rundt magen og nekter å flytte seg!

Jeg har ropt til henne og bedt henne gå vekk, men hun skriker bare tilbake.
(Det blir hun ikke penere av!!)

Hun går i min garderobe også, og forandrer klærne mine. Jeg har ganske smal
midje, har fått mange komplimenter i alle år, men hun syr inn klærne så de strammer forferdelig når jeg forsøker å komme inn i dem.

Papirene mine kaster hun, og flytter på alt sånn at jeg ikke finner tingene
mine der jeg la dem.

Hun kjøper med seg hjem både sjokolade og snacks og legger i skapene mine!
Det burde hun ikke gjøre for det virker som hun har problemer med vekten.. Jeg derimot kan jo unne meg litt innimellom, men det virker som om hun sluker i seg det meste!

Jeg selv har som vane å ha en flaske vin i kjøleskapet, for det er så godt
å ta ett glass til maten. Neste morgen er flasken ofte tom, så hun har jo tydeligvis problemer på det området også.

Når jeg er i en butikk og ber om klær i min størrelse, ser betjeningen rart
på meg. Kjerringa har tydeligvis vært der også!

Når jeg til slutt fikk på meg en flott svart liten kjole og gikk til
speilet er det samme visa; kjerringa stilte seg foran meg, og hadde jammen tatt på seg helt lik kjole som meg. Behøver jeg å si at hun så latterlig ut i den !!!

Hun har tullet med telefonen også så den sjelden ringer og telefonsvareren
tar ikke imot noen beskjeder. Og jeg vet jo at jeg egentlig er ganske populær. Det har jeg egentlig
alltid vært.. og draget det har jeg jo også.
Men siden kjerringa flyttet inn så hører jeg sjelden fra noen!!!!!

Når jeg ser på tv har hun vært framme og skrudd ned lyden så jeg knapt kan
høre om jeg ikke skrur den opp igjen. Hun er sikkert mye eldre enn meg og hører dårlig også!

Det siste hun har gjort er å tulle med madrassen min, så når jeg våkner
kjenner jeg meg støl og stiv, har vondt både her og der.

Hva skal jeg gjøre?

Om det er noen som vet hvor den kjerringa kommer fra, så vær så snill og
fortell meg det snarest.For hvis jeg ikke blir kvitt henne må jeg nok tenke på å flytte!!!


Denne teksten kom som epost hit denne uken, og jeg syntes at den var litt treffende.... :-) :-)

2 kommentarer:

  1. Ønsker deg en fin langhelg og 17. mai med masse gode kaker. Prøv å låse denne "dama" inn i skapet for helgen og kos deg masse.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med nasjonaldagen. :-)

    Den kjerringa har også en bror, & han driver & flytter inn her oppe hos meg :-(

    SvarSlett