torsdag 18. november 2010

Sirdal`s Gard og Ætt

Endelig har jeg fått bestilt resten av bygdebøkene fra min oldefars fødested, Sirdal i Vest-Agder. I sommer var vi på ferie innover der, men da fikk jeg kun kjøpt med meg Bind ll.
Vi stoppet og spiste ved Tonstad senteret, og der lå biblioteket så innbydende til at jeg kunne jo ikke unngå å stikke innom. Dum som jeg var, ble det kun den ene boka jeg kjøpte. Tilsammen er det vel fem bind. Så nå håper jeg at serien blir fulltegnet om kort tid.

Det er nok endel slekt bakover som jeg mangler ser jeg. Hittil har jeg vært mest opptatt av slekta på tippoldefars side, men hans kone Berte Tonette Gunnleivsdtr kommer jo fra Hompland. Her finner du vielsen deres Se nr. 4. Så nå er det den siden som skal utforskes. Gleder meg til å ta fatt igjen. Det har blitt lite søkning på egen slekt i det siste nemlig. Noen ganger så er det greit å ta ei hvil med "gammel-slekta," og heller stelle litt med andre ting. Vinteren passer godt til litt egen slektsforskning. Og da er det kjekt med litt bygdebøker som veiledning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar