fredag 8. april 2011

Wenche`s Bønn

Som så mange andre satt jeg og så på TVoverføringen av bisettelsen til Wenche Foss. Det var en flott seremoni. Ved avslutningen leste biskop Gunnar Stålseth en bønn som Wenche selv har skrevet. Dvs. hun har vel omskrevet den til å bli sin bønn.

Jeg og mange flere med meg syntes at den er virkelig godt skrevet. Derfor legger jeg den her på bloggen min for at jeg og kanskje andre kan finne den igjen når det måtte passe. Takk for at du delte den med oss Wenche.

WENCHES BØNN

Fader Vår, du som er i himmelen, -
eller hvor du måtte være, det spiller ingen rolle-
nå må du sannelig være med meg, for dette greier jeg ikke alene.

Takk for alle oppgaver du har gitt meg,
takk for alle prøvelser, vanskeligheter, sykdom og dyp glede,
takk for at jeg har fått beholde min barnetro.

Vær med mine kjære, beskytt alle som er annerledes
og som har sitt å stri med.

Takk, Gud for alt du gir, tusen takk for alt jeg har fått lov å gi.
La meg ikke miste styrken min,
gi meg mot og kraft.

Hvis jeg våkner igjen, tar vi oss en real prat

AMEN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar